Search This Blog

Wednesday, August 5, 2015

Buta dan Pekak kepada Kebenaran



Malaysia mempunyai 6 orang Perdana Menteri semenjak 1957. Hutang Negara untuk 5 orang PM pertama semua dicampur sekali adalah kurang dari Rm300 Billion(accumulative debts). Tetapi, ditangan PM Najib seorang, Hutang Negara telah mencecah sehingga RM800 Billion.

Dan kerana ini, subsidi ditarik balik dan GST diimplementasikan. Orang apakah yang membenarkan cukai keatas seorang budak yatim piatu yang belum baligh serta cacat? Orang apakah yang mengenakan cukai keatas seorang makcik 80 tahun yang ingin beli sehelai pakaian baru untuk bersolat jemaah Hari Raya di Masjid?


Yang paling sedih ialah, terdapat Muslim di Malaysia yang tidak peduli langsung bahwa rakyat marhaen sedang ditindas dan masih menyokong kepada pemerintah yang zalim dan menghalang orang2 yang hendak menegakkan keadilan untuk bersuara.

What the Quran said is so true, seems like there is no way to guide and enlighten those who have deafen their ears and blinded their eyes to reality, not me, not anyone, not even the Prophet(pbuh) could gives them guidance just like the Quran said:

"Dan bandingan (orang-orang yang menyeru) orang-orang yang tidak mahu beriman itu, samalah seperti orang yang berteriak memanggil binatang yang tidak dapat memahami selain dari mendengar suara panggilan sahaja; mereka itu ialah orang-orang yang pekak, bisu dan buta; oleh sebab itu mereka tidak dapat menggunakan akalnya.."(Surah al-Baqarah; QS 2:171)

"And they assumed that there will be no punishment, so they turned blind and deaf - then Allah accepted their penance, then again many of them turned blind and deaf; and Allah is seeing their deeds."(Surah al-Maidah 5:71)

What is stopping you from helping them? Why are you still supporting the Oppressors? The Quran says:

"And why should ye not fight in the cause of Allah and of those who, being weak, are ill-treated (and oppressed)?- Men, women, and children, whose cry is: "Our Lord! Rescue us from this town, whose people are oppressors; and raise for us from thee one who will protect; and raise for us from thee one who will help!"

"Dan apakah yang menghalang kamu dari berjihad pada jalan Allah (untuk menegakkan ugama Islam) dan (untuk menyelamatkan) orang-orang yang tertindas dari kaum lelaki, perempuan dan kanak-kanak, iaitu mereka yang selalu (berdoa dengan) berkata: "Wahai Tuhan kami! Keluarkanlah kami dari negeri ini, yang penduduknya yang zalim, dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang pemimpin yang mengawal (keselamatan ugama kami), dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang pemimpin yang membela kami."

(QS 4:75)



Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment