Search This Blog

Monday, May 18, 2015

They will not Believe




"Indeed, those who disbelieve - it is all the same for them whether you warn them or do not warn them - they will not believe. Allah has set a seal upon their hearts and upon their hearing, and over their vision is a veil. And for them is a great punishment. And of the people are some who say, "We believe in Allah and the Last Day," but they are not believers. They think to deceive Allah and those who believe, but they deceive not except themselves and perceive it not. In their hearts is disease, so Allah has increased their disease; and for them is a painful punishment because they habitually used to lie."

(QS 2:6 - 10)










"Sesungguhnya orang-orang yang tidak akan beriman, sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidakakan percaya."


"Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar."

"Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman."

"Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya."

"Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran)."

(QS 2:6-10)

No comments:

Post a Comment